Ontwikkel uw mensen in het omgaan met conflicten.
Dé Arbeidsmediators helpen bij het oplossen én voorkomen van de kleinste spanningen tot de grootste arbeidsconflicten.
Wij zijn voorstander van zelfredzaamheid van organisaties als het gaat om conflictbemiddeling. Wij zien het inzetten van professionele arbeidsmediation eigenlijk als laatste redmiddel. Daar tussenin zitten nog zó veel oplossingen voor u.
Eén van de oplossingen die wij organisaties bieden, is een incompany training die helpt bij het voorkomen van conflictsituaties op de werkvloer.
Wilt u dat mensen binnen uw organisatie spanningen herkennen, kunnen bemiddelen bij spanningen op de werkvloer, leren omgaan met arbeidsconflicten en kleine conflicten kunnen oplossen? Onze MfN-gecertificeerde mediators en trainers leren uw mensen op constructieve wijze om te gaan met tegengestelde belangen en daaruit volgende arbeidsconflicten.
Training Inzicht in arbeidsconflicten
Tijdens deze training krijgen de deelnemers antwoord op vragen als: Hoe ontstaan arbeidsconflicten en wat zijn de gevolgen? Hoe kunnen arbeidsconflicten escaleren en hoe kan ik deze de-escaleren? Hoe kun je zelf succesvol interventies plegen en wanneer is arbeidsmediation een betere optie?
Training Conflictvaardigheden
In deze training staat het oefenen van gespreksvaardigheden centraal. Hierbij krijgen de deelnemers theoretische achtergronden, maar oefenen ze ook met rollenspellen. Na deze conflicttraining zijn de deelnemers in staat om een positieve wending te geven aan de gesprekken bij een (dreigend) conflict en zo de situatie te de-escaleren.
Training Omgaan met agressie
In deze training leren de deelnemers de juiste communicatievaardigheden, leren zij om te de-escaleren en effectief om te gaan met weerstand. Ze kunnen hierna effectief bemiddelen, zodat de (klant)relatie wordt behouden en zij weten hoe zij collega's de juiste opvang kunnen bieden om stressklachten te voorkomen.
Training Het voeren van het goede gesprek
Dit is een praktische training voor leidinggevenden, gericht op het versterken van de intrinsieke motivatie (willen, kunnen en durven) van medewerkers. Door het bespreken van wederzijdse belangen en het tonen van oprechte interesse realiseert de leidinggevende een hoge contactkwaliteit en stelt zo de werknemer in staat zelf te bouwen aan duurzame inzetbaarheid.
>> meer informatie training Het voeren van het goede gesprek
Werkwijze bij conflicttrainingen
Onze aanpak kenmerkt zich door een combinatie van theorie en achtergrondinformatie, samen met interactieve werkvormen gericht op de praktijk en ingebrachte casuïstiek. Bij alle trainingen vindt vooraf een telefonisch intakegesprek plaats om de leerwensen van uw werknemers of organisatie in kaart te brengen. Zo streven wij naar een maximaal leerrendement voor u als deelnemer en organisatie.
Bij de trainingen van Dé Arbeidsmediators;
- Bent u verzekerd van topkwaliteit;
- Staan leerdoelen centraal;
- Leert u van ervaren mediators/bemiddelaars
- Krijgt u een interactieve aanpak met een stevige theoretische onderbouwing.