Menu Zoeken Helpdesk voor gratis advies 085 273 2310

Bel de Helpdesk Arbeidsconflict voor gratis advies

Metafoor Helpdesk arbeidsconflict
schedule

Gratis deskundig advies bij spanningen op de werkvloer

Zijn er spanningen op de werkvloer? Zoek je hulp om de lucht zo snel mogelijk te klaren? Neem contact op met onze Helpdesk Arbeidsconflict voor gratis* advies.

Of je nu werkgever of werknemer bent, onze professionals in arbeidsconflicten bieden je graag ‘Eerste hulp’.

Tijdens het gesprek neemt één van onze experts in arbeidsmediation je mee i/werkgever/arbeidsmediation/n de te verwachten scenario’s en geeft tips en advies hoe hiermee om te gaan.

Ook maakt de arbeidsmediator een inschatting van de mate van escalatie en de best passende interventie.

Hoe werkt de Helpdesk Arbeidsconflict?

De Helpdesk Arbeidsconflict werkt heel eenvoudig in 4 stappen:

  1. ​Bel 085 - 8901444
  2. Onze klantenservice medewerker helpt je het probleem helder te krijgen en brengt je voor direct advies in contact met één van onze arbeidsmediators.
  3. De arbeidsmediator adviseert je ter plekke over de aanpak die past bij de door jouw omschreven situatie, wat je kunt doen en wat wij hierin voor jou kunnen betekenen.
  4. Samen met de arbeidsmediator bepaal je of nog meer ondersteuning is gewenst

*Je krijgt een gratis adviesgesprek met de arbeidsmediator van 10 minuten. Heb je meer tijd nodig, dan wordt dit altijd eerst met jou besproken.

Accepteer cookies om deze video te bekijken

Voorbeeld extra ondersteuning arbeidsconflict

Uit het telefonisch adviesgesprek kan blijken dat er uitgebreider advies of ondersteuning is gewenst.

We noemen hieronder drie voorbeeld van extraondersteuning

  1. ​Neem middels een video-meeting het door jou voorgenomen gesprek door en krijg tips over waar je op kunt letten tijdens zo’n gesprek.
  2. Nodig ons uit middels een video-meeting bij het gesprek, om wanneer nodig bij te springen en het gesprek in goede banen te leiden.
  3. Fysieke aanwezigheid van onze arbeidsmediator is uiteraard ook mogelijk, waarbij we als coachend gespreksleider zorgen dat de frustraties wederzijds kunnen worden benoemd en worden uitgesproken, maar waar vooral aandacht zal zijn voor constructieve ideeën om de samenwerking en daarbij horende communicatie te verbeteren.

Voor de inzet van extra ondersteuning ontvang je altijd eerst een offerte. Ben je werknemer dan kun je de wens voor extra ondersteuning voorleggen aan je werkgever.

Zijn er spanningen op de werkvloer, wacht niet!

Heb je te maken met oplopende spanningen op de werkvloer. Aarzel dus niet en bel onze Helpdesk Arbeidsconflict voor gratis advies. Wil je direct een offerte voor arbeidsmediation aanvragen, dan kan dat natuurlijk ook.

Veelgestelde vragen

  • Voor wie is de helpdesk bedoeld?
    • De helpdesk Arbeidsconflict is er voor iedereen die te maken heeft met een arbeidsconflict of dreigende spanningen op het werk, of je nu werknemer, leidinggevende, HR-professional of vertrouwenspersoon bent. Je hoeft nog geen concrete oplossing te hebben: juist bij twijfel kun je bij ons terecht.

  • Wat gebeurt er als ik contact opneem met de helpdesk?
    • We brengen in telefonisch contact met één van onze ervaren arbeidsmediators. We luisteren naar je situatie, denken mee en geven een eerste advies. Als je wilt, bespreken we de mogelijkheden van vervolgstappen zoals mediation of coaching, maar je zit nergens aan vast.

  • Is het gesprek met de helpdesk vertrouwelijk?
    • Ja. Alles wat je met ons deelt, blijft tussen jou en de mediator. We ondernemen geen actie zonder jouw toestemming. Je bepaalt zelf of en wanneer je iets in gang wilt zetten.

  • Moet ik al een formeel conflict hebben om te bellen?
    • Nee. Juist als er sprake is van beginnende spanningen, miscommunicatie of onrust is het goed om advies te vragen. Vroegtijdig handelen voorkomt dat het uit de hand loopt.

  • Kost het geld om de helpdesk te bellen?
    • Nee, de eerste 10 minuten van het gesprek met de mediator is kosteloos en vrijblijvend. Het gesprek wordt pas verlengd met jouw toestemming. Pas als je besluit een traject te starten (zoals mediation), bespreken we samen de kosten en afspraken. Maar een adviesgesprek bij de helpdesk verplicht je tot niets.

  • Wat als ik niet weet of mijn vraag wel bij jullie past?
    • Geen probleem. Je mag altijd contact opnemen. We luisteren zonder oordeel en kijken samen of we iets voor je kunnen betekenen, en zo niet, dan verwijzen we je door naar de juiste plek.

Wij zijn je graag van dienst

Bekijk onze mediators